MODERNE MOUNTAINBIKE TRAILS ZIJN LEUK EN UITDAGEND EN HEBBEN EEN HEERLIJKE FLOW. DE STANCE 29 ZORGT DAT JE SYNCHROON BEWEEGT MET HET TERREIN ZODAT JE MET MEER ZELFVERTROUWEN KUNT RIJDEN EN MEER PLEZIER HEBT.
VOER HET TEMPO OP BIJ BEKLIMMINGEN, LAAT JEZELF GAAN IN DE AFDALINGEN. DEZE ALUMINIUM HARDTAIL GEEFT JE GEVOEL VOOR HET PARCOURS MET EEN UITGEBALANCEERD, ZELFVERZEKERD RIJGEDRAG EN EEN COMFORTABELE VERENDE VOORVORK.
VOER HET TEMPO OP BIJ BEKLIMMINGEN, LAAT JEZELF GAAN IN DE AFDALINGEN. DEZE ALUMINIUM HARDTAIL GEEFT JE GEVOEL VOOR HET PARCOURS MET EEN UITGEBALANCEERD, ZELFVERZEKERD RIJGEDRAG EN EEN COMFORTABELE VERENDE VOORVORK.
Met een perfecte verhouding tussen stijfheid en gewicht en aangepaste, aerodynamische buisvormen is deze frameset ontwikkeld voor wielrenners en fietsers die superieure klimeigenschappen, aerodynamische efficiëntie en stijfheid voor sprints in wedstrijden verlangen. Hierin zit het grootste kwantificeerbare voordeel van de TCR zit in vergelijking met voorgaande modellen. Elke buisvorm is geanalyseerd, ontwikkeld en getest om er zeker van te zijn dat het definitieve ontwerp aanzienlijk minder luchtweerstand oplevert bij uiteenlopende windhoeken. Het resultaat is een TCR die in sprints en bij solo-inspanningen sneller is dan ooit tevoren. Geïntegreerde schijfremmen zorgen voor soepele, krachtige en gedoseerde remkracht voor extra controle onder wisselende weers- en wegomstandigheden. Flat mounts en nieuwe steekassen verhogen de stijfheid en verbeteren de algehele handling, terwijl extra ruimte in het frame en de vork het mogelijk maakt om met bredere banden te rijden tot 32 millimeter.
De nieuwe TCR Advanced Disc staat synoniem voor efficiëntie. Dit alles dankzij het nieuwe ontwerp van de aero-vormige balhoofdbuis, onderbuis en vork en de extra speling voor gebruik van bredere banden (tot 32 millimeter). De Variant-zadelpen biedt precies genoeg compliance voor een gebalanceerd, wedstrijdspecifiek gevoel op de weg. Met zijn geïntegreerde schijfremtechnologie, inclusief de flat-mounts en steekassen voor en achter (12 millimeter), is het een racemachine die je onder alle (weers)omstandigheden van voren houdt.
Met een perfecte verhouding tussen stijfheid en gewicht en aangepaste, aerodynamische buisvormen is deze frameset ontwikkeld voor wielrenners en fietsers die superieure klimeigenschappen, aerodynamische efficiëntie en stijfheid voor sprints in wedstrijden verlangen. Hierin zit het grootste kwantificeerbare voordeel van de TCR zit in vergelijking met voorgaande modellen. Elke buisvorm is geanalyseerd, ontwikkeld en getest om er zeker van te zijn dat het definitieve ontwerp aanzienlijk minder luchtweerstand oplevert bij uiteenlopende windhoeken. Het resultaat is een TCR die in sprints en bij solo-inspanningen sneller is dan ooit tevoren. Geïntegreerde schijfremmen zorgen voor soepele, krachtige en gedoseerde remkracht voor extra controle onder wisselende weers- en wegomstandigheden. Flat mounts en nieuwe steekassen verhogen de stijfheid en verbeteren de algehele handling, terwijl extra ruimte in het frame en de vork het mogelijk maakt om met bredere banden te rijden tot 32 millimeter.
FIETSEN WORDT NOG LEUKER MET DE TRENDY TRIPLE X E+. DOORKRUIS DE STAD VLOT EN COMFORTABEL OP WEG NAAR SCHOOL, FAMILIE OF VRIENDEN EN NEEM EENVOUDIG JE SCHOOLTAS OF BOODSCHAPPEN MEE OP ÉÉN VAN DE DRAGERS.
De nieuwe Giant XTC advanced is een superlicht carbon frame van 920 gram voor de SL versie (maat M) en 995 frame voor de “standaard” XTC advanced (maat M). De “hoofddriehoek” van het frame is uit 1 stuk gefabriceerd om onnodig “verbindings” gewicht te voorkomen. Er zijn minder maar grotere poorten voor de interne kabelgeleiding en een geïntegreerde kabelgeleider onder de bottombracket is ontworpen om zoveel mogelijk grammen overboord te gooien. Als we alle aluminium hardware overboord willen gooien is het ook niet meer mogelijk om een voorderailleur te monteren, dus alleen maar single speed afmontage’s. Giant heeft de carbon lay-up van de XTC verder geperfectioneerd. Elk matje carbon is zo efficiënt mogelijk in het frame geplaatst om de frame’s minder dan 1 kilogram te krijgen. Elk frame is op maat ontworpen met een specifieke carbon lay-up die varieert per framemaat. Dit betekent niet alleen zo licht mogelijk maar ook kan voor iedere rijder precies de juiste hoeveelheid flexibiliteit gecreëerd worden om ook op de hobbelige trails de controle te kunnen houden. Dit alles heeft natuurlijk geen effect op de ongekende stijfheid die Giant in al zijn fietsen verwerkt.